Kalendarium

Sobota, 2020-05-30

Imieniny: Ferdynanda, Gryzeldy

Statystyki

  • Odwiedziny: 486453
  • Do końca roku: 215 dni
  • Do wakacji: 27 dni
Jesteś tutaj: Start / ZRÓB TO SAM / Klasa 5

Klasa 5

klasa 5

 

Język polski

Klasa 5a 

Witam Was cieplutko. Wierzę, że wszyscy jesteście zdrowi. Pewnie już nie możecie się doczekać materiałów do pracy w domu. Oto one!

Bardzo Was proszę, abyście przeczytali następną lekturę – F.H. Burnett „Tajemniczy Ogród”. Jeśli ktoś ma tę książkę w domu, to sprawa jest prosta. Ci, którzy nie mają lektury w domu, muszą wybrać którąś z poniższych możliwości:

  1. wersja do czytania:

https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/tajemniczy-ogrod.html

  1.  audiobook:

https://www.youtube.com/watch?v=3VmENxcI5Kc.

W trakcie czytania róbcie notatki, w których muszą się znaleźć:

- czas i miejsce wydarzeń,

- bohaterowie (kto jest kim),

- najważniejsze wydarzenia w punktach (plan wydarzeń).

Mile widziane rysunki, zagadki, krzyżówki, makieta tajemniczego ogrodu (przed i po zmianie).

Warto też obejrzeć film na cda.

Uwaga! Zadanie dla wszystkich:

Zredaguj list do kolegi (lub koleżanki), w którym podzielisz się z nim (lub z nią) swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi przeczytanej lektury F.H. Burnett „Tajemniczy ogród”. Napisz, co Ci się w książce podobało (lub nie podobało), co Cię wzruszyło, zdziwiło, przeraziło, zasmuciło, rozbawiło, dało do myślenia.

Zapisz swoją pracę na kartce i włóż do zeszytu, żeby się gdzieś nie zawieruszyła. POWODZENIA!

 

Mam nadzieję, że wszyscy przeczytaliście już zadaną przeze mnie lekturę „W 80 dni dookoła świata”. Jeśli ktoś tego do tej pory nie zrobił, oto pomocne linki:

  1. wersja do czytania:

https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/w-80-dni-dookola-swiata/

  1.  audiobook:

https://www.youtube.com/watch?v=uwK1sJyanM8.

Przypominam, że w trakcie czytania mieliście zrobić  notatki, w których miały się znaleźć:

- czas i miejsce wydarzeń,

- bohaterowie (kto jest kim),

- najważniejsze wydarzenia w punktach (plan wydarzeń).

Mile widziane rysunki, zagadki, krzyżówki, makieta.

Warto też obejrzeć film na cda.

 

klasa 5b

1.Przeczytaj lekturę pt. „Magiczne drzewo”.

2.Opisz przygodę bohaterów, która najbardziej ci się podobała.

 

Klasa V c

Drogi Uczniu!
1. Obejrzyj w internecie film, z którego dowiesz się, jak się robi lapbook. W sieci jest takich instrukcji wiele, możesz skorzystać np. z linku:
https://www.youtube.com/watch?v=uNhOGo8r4II
lub innych źródeł.
2. Wykonaj lapbook do lektury „W pustyni i w puszczy".
Prace wezmą udział w konkursie szkolnym.
Kryteria oceny konkursowej:
a. Pomysłowość (np. wykorzystanie różnych elementów do wklejania - okienka, koperty itd., zagadek, rebusów, gier...).
b. Poziom wykorzystania lektury oraz zgodność z jej treścią (np.: informacje o bohaterach, problematyka, gatunki powieści, wynalazki, przygody, inne zagadnienia).
c. Poprawność zapisów (ortografia, interpunkcja, język).
d. Staranność pracy.

Życzę przyjemnej pracy :)

 

 

 

Matematyka

Klasa Vb

            Zadanie1

Proszę uzupełnić zeszyt ćwiczeń Część 2 do strony 21.

 

 

1. Wykonaj ćwiczenia na stronie: www.wsipnet.pl/uczen; hasło:

kl. 5a 5T6Q-5A-MAT

kl. 5c 5T6Q-5C-MAT

2. Ułóż zadanie matematyczne o Częstochowie.

W 2020 roku Częstochowa obchodzi 800-lecie powstania. Z tej okazji ułóż zadanie matematyczne związane z informacjami o naszym mieście. Informacje (historyczne lub współczesne) mogą dotyczyć np. znanych budowli, rzeźb, obrazów, danych statystycznych itp. W zadaniu do obliczeń możesz wykorzystać np. znaki rzymskie, jednostki czasu, długości, masy, powierzchni, skalę itp. Wszystko zależy od Twojej pomysłowości i od tego jakie informacje uda Ci się wyszukać o Częstochowie."

 

 Język  angielski Klasa 5 a

  1. Narysuj plan naszej szkoły. Możesz wybrać dowolne piętro lub przedstawić w pracy wszystkie piętra. Podpisz po angielsku pomieszczenia.

Wykorzystaj słownictwo ze strony 70 w podręczniku.

  1. Narysuj plan lekcji na kartce A4. Napisz nazwy dni tygodnia oraz godziny. Uzupełnij plan nazwami przedmiotów szkolnych.

 

biologia

Wykonaj album dotyczący 5 charakterystycznych roślin występujących w środowisku naturalnym w Polsce.

Album zawiera nazwę rośliny- polską i łacińską, jej opis oraz zdjęcie lub rysunek. prace będą ocenione.

 

Sporządź w zeszycie notatkę dotycząca tematu- BUDOWA I FUNKCJE ŁODYGI,-(budowa łodygi funkcje, przekształcenia.)

 

geografia

Projekt pisemny „ Charakterystyka krajobrazu Polski”

 

Do wyboru, opis dowolnego krajobrazu:

 

Wybrzeże Słowińskie

Pojezierze Mazurskie

Wyżyna Śląska

Tatry

Sudety

 

a)     Położenie geograficzne

b)     Gospodarka regionu: przemysł, rolnictwo, usługi

c)     Opis obiektów turystycznych

d)     Ciekawostki

 

 

 

Zadanie z historii
Dowolną techniką plastyczną przygotuj projekt dowolnego zamku z okolic Częstochowy. Opisz jego historię.
Prace wezmą udział w konkursie

 

 

 

 

muzyka

1. Na wielu strunach. Instrumenty strunowe.

Proszę, aby wejść na następujące strony: https://www.youtube.com/watch?v=OUMAFezdk_w&list=PLTgkX5UXE1T0e3VuU8vMB9WUHSYW-TDsR https://www.youtube.com/watch?v=RjyrNNjIrL4 https://www.youtube.com/watch?v=CMZlcD32bGU https://www.youtube.com/watch?v=4V8s8WEPuL4 https://www.youtube.com/watch?v=3njLLd4nDQA https://www.youtube.com/watch?v=eOse2TX6Ueg Proszę aby dzieci zapoznały się z wiadomościami zawartymi w podręczniku str. 85-93 dotyczącymi podziału instrumentów strunowych.

2. Młodość Fryderyka Chopina.

Zachęcam do obejrzenia prezentacji z dzieckiem https://www.youtube.com/watch?v=myD-LXvDJ6I oraz wysłuchania https://www.youtube.com/watch?v=JwoAoII1EkQ Podręcznik str.98-104.

 

Plastyka

 

Praca plastyczna pt: „Portret Bolesława Chrobrego”.  Format pracy A3, technika plastyczna: pastele suche, pastele olejne, farby akwarelowe, farby plakatowe, techniki mieszane.

Dla chętnych linki do obejrzenia filmów o ciekawych rozwiązaniach plastycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=t6fmuE2KZdA

https://www.youtube.com/watch?v=05lM4_IQmAI

https://www.youtube.com/watch?v=-jAiO6namek

https://www.youtube.com/watch?v=TTrUTK0_Y1g

https://www.youtube.com/watch?v=iXl7YeYbxOM

 wychowanie fizyczne 5c

Z pewnoscią, w nadchodzącym okresie dzieciom będzie brakowało zabaw, ruchu i aktywności fizycznej. Będzie rozpierała ich niespożyta energia. Może warto wykorzystać te chwile na wspólne ćwiczenia i zabawy z dziećmi, ileż można siedzieć wpatrzonym w komputer i telefon? Proponuje ćwiczyć po dokładnym wietrzeniu pomieszczenia, ponieważ to wspaniały sposób obrony przed wszystkimi zarazkami. Ponadto to bardzo ważny element higieny dróg oddechowych i wyściełającej je śluzówki. A to właśnie ona jest celem ataku koronawirusa. Zdrowa, odpowiednio nawilżona śluzówka skuteczniej się broni przed zakażeniem. Dbajcie o siebie i wspierajcie wzajemnie.Jolanta Paciorkowska-Cierpiał

Fajne linki zawierające propozycje cwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

https://www.youtube.com/watch?v=RCF4y56tbjI

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U&list=PL51r3odDvU4i2sEagfuG69xoI72MpLK-i

https://www.youtube.com/watch?v=z5TgKn8tgas

https://www.youtube.com/watch?v=RCF4y56tbjI

https://www.holmesplace.com/pl/pl/blog/lifestyle/calisthenics-for-children-5-animal-style-exercises-kids-will-love

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U&list=PLginPKNG9iSK9bp8TYP7UfsyutZX9U079

 Klasa 5a i 5b

Drodzy Uczniowie!
W związku z zawieszeniem zajęć na 2 tygodnie,przesyłam pracę domową do samodzielnego wykonania w domu w ramach przedmiotu -wychowanie fizyczne.
Zadania domowe  zostaną zgłoszone do szkolnego konkursu.

Proszę o wybór jednego z poniższych projektów:

1. " Mój poranny zestaw ćwiczeń w domu- prezentacja multimedialna lub projekt plastyczny w formie broszury (poradnika)

Projekt musi zawierać:
- definicje Gimnastyki -treningu porannego
- plan ćwiczeń ( rozgrzewka, ćwiczenia na poszczególne partie ciała, ćwiczenia rozciągające)
- nazwę ćwiczenia , opis ćwiczenia , ilość powtórzeń- czas trwania treningu
- jakie są zalety porannego treningu, jakie znaczenie ma aktywność poranna dla całego organizmu.

2. " Piramida Zdrowego Żywienia dla dzieci i młodzieży "- prezentacja multimedialna lub projekt plastyczny w formie broszury (poradnika)

Projekt musi zawierać :
- pojęcie ,zakres i definicji Diety zbilansowanej
- co to są składniki odżywcze i ich podział
- zasady zdrowego odżywiania dzieci i młodzieży w wieku szkolnym
- co się składa na zdrowy styl życia ?
- projekt graficzny " Piramidy zdrowia"

3. Opracuj swój własny osobisty healthplan: PLAN -MODEL " Zdrowego stylu życia"

Plan musi zawierać:
- właściwe odżywianie się ( Przestrzeganie bilansu energetycznego, spożywanie dużej ilości warzyw i owoców, ograniczanie spożycia tłuszczów)
- systematyczną aktywność fizyczną (Stosowanie zasady 3x30x130/ co najmniej trzy razy w tygodniu ćwiczyć przez 30 minut przy wysokości tętna 130, hartować się)
- umiejętne ograniczanie skutków dystresu ( Życzliwość dla innych, systematyczność w wykonywaniu zaplanowanych działań
- wyeliminowanie uzależnień ( Rozwijanie u siebie " dzielności życiowej"

Pozdrawiam ! Wychowawczyni klasy i nauczyciel wychowania fizycznego Aleksandra Gąsowska