Kalendarium
Poniedziałek, 2021-04-19
Imieniny: Alfa, LeoniiStatystyki
- Odwiedziny: 740012
- Do końca roku: 256 dni
- Do wakacji: 67 dni
"Indywidualizacja nauczania początkowego w Częstochowie"
Artykuły
AKTUALNOŚCI
Zakończyła się rekrutacja uczniów/uczennic na dodatkowe zajęcia w ramach projektu
pn. „Indywidualizacja nauczania początkowego w Częstochowie”. Informacja o wynikach tj.
o zakwalifikowaniu się ucznia/uczennicy do projektu jest dostępna u Koordynatora Szkolnego.
REKRUTACJA DO PROJEKTU
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Indywidualizacja nauczania początkowego w Częstochowie”
Regulamin określa zasady uczestnictwa w Projekcie
„Indywidualizacja nauczania początkowego w Częstochowie”
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty
Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych
Nazwa Projektu „Indywidualizacja nauczania początkowego w Częstochowie”
Nr Projektu WND - POKL 09.01.02-24-071/11
§ 1
Informacja o Projekcie
1. Projekt „Indywidualizacja nauczania początkowego” realizowany jest przez Gminę Miasto Częstochowa (GMCz).
2. Celem głównym Projektu jest podniesienie do końca roku szkolnego 2012/2013 efektywności procesu kształcenia początkowego poprzez zwiększenie dostępu do zindywidualizowanych zajęć w klasach I-III SP prowadzonych przez GMCz oraz doposażenie bazy dydaktycznej. Cel główny zostanie osiągnięty poprzez następujące cele szczegółowe:
1) Poprawę umiejętności czytania, pisania i umiejętności matematycznych;
2) Zmniejszenie zaburzeń rozwoju mowy i zaburzeń w komunikacji społecznej;
3) Wzrost dostępności do zajęć korekcyjnych;
4) Poprawę rozwoju psychospołecznego uczniów niepełnosprawnych;
5) Zwiększenie możliwości rozwoju zainteresowań uczniów szczególnie uzdolnionych.
3. Projekt realizowany jest w okresie: od 02 kwietnia 2012 r. do 30 sierpnia 2013 r.
4. Projektem zostanie objętych 3 403 uczniów/uczennic (1627 K) z klas I-III z 47 szkół podstawowych (41 szkół podstawowych ogólnodostępnych, 4 szkół specjalnych i 2 specjalnych ośrodków szkolno – wychowawczych), dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Częstochowa, tj.: czytaj więcej
5. Udział w Projekcie jest bezpłatny - koszty związane z realizacją form wsparcia współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
§ 2
Oferowane formy wsparcia
1. Projekt zakłada udzielenie wsparcia w okresie roku szkolnego 2012/2013 łącznie 3 403 uczniom/uczennicom (1627 K) z klas I-III uczęszczających do szkół określonych w § 1 ust. 4.
2. Projekt przewiduje następujące formy wsparcia: czytaj więcej
§ 3
Zasady rekrutacji do Projektu
1. Rekrutacja do Projektu obejmuje:
1) Działanie informacyjne w szkołach biorących udział w Projekcie;
2) Zamieszczenie ogłoszenia o naborze na stronach internetowych i na tablicach ogłoszeń szkół uczestniczących w Projekcie zgodnie z § 1 ust. 4, a także na stronie internetowej Wnioskodawcy poświęconej funduszom europejskim (www.fe.czestochowa.pl);
3) Składanie dokumentów rekrutacyjnych (formularz zgłoszeniowy, oświadczenie uczestnika/uczestniczki Projektu, rekomendacja wychowawcy) do Projektu przez uczniów/uczennice;
4) Weryfikację dokumentów rekrutacyjnych przez Koordynatorów Szkolnych ;
5) Wybór uczestników/uczestniczek Projektu przez Koordynatorów Szkolnych zgodnie z katalogiem kryteriów (załącznik nr 1 do Regulaminu);
6) Sporządzenie list uczniów/uczennic zakwalifikowanych do udziału w Projekcie oraz list rezerwowych przez Koordynatorów Szkolnych;
7) Weryfikację i zatwierdzenie list uczniów/uczennic zakwalifikowanych do udziału w Projekcie oraz list rezerwowych przez Zespół Projektowy;
8) Poinformowanie przez Koordynatorów Szkolnych uczniów/uczennic o wynikach rekrutacji;
9) Złożenie przez uczestników/uczestniczki deklaracji uczestnictwa w Projekcie.
Rekrutację do udziału w Projekcie będą prowadzić Koordynatorzy Szkolni we współpracy z Zespołem Projektowym we wrześniu 2012 r. Nabór uczestników/uczestniczek będzie trwał nie krócej niż 10 dni kalendarzowych. Weryfikacja dokumentów rekrutacyjnych oraz sporządzenie, weryfikacja i zatwierdzenie list podstawowych i rezerwowych będzie trwało nie dłużej niż 10 dni kalendarzowych od zakończenia naboru do Projektu. W sytuacjach wątpliwych decyzję o zakwalifikowaniu ucznia/uczennicy do Projektu podejmuje Koordynator Szkolny po konsultacji z wychowawcą ucznia/uczennicy.
2 Warunki uczestnictwa w Projekcie:
1) Uczeń/uczennica uczęszcza do jednej ze szkół wymienionych w § 1 ust. 4;
2) Do Koordynatora Szkolnego zostanie dostarczony komplet dokumentów rekrutacyjnych określonych w § 3 pkt. 2.3) i 2.4);
3) Na etapie rekrutacji do Projektu należy dostarczyć:
- formularz zgłoszeniowy do Projektu (załącznik nr 2 do Regulaminu);
- rekomendację wychowawcy (załącznik nr 3 do Regulaminu);
- oświadczenie uczestnika/uczestniczki Projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych(załącznik nr 4 do Regulaminu).
4) Po zakwalifikowaniu ucznia do udziału w Projekcie należy dostarczyć:
- deklarację uczestnictwa w Projekcie (załącznik nr 5 do Regulaminu).
W uzasadnionych przypadkach Koordynator Szkolny może zażądać dodatkowych dokumentów, potwierdzających kwalifikowalność ucznia/uczennicy.
2. Niezłożenie wymaganych dokumentów wyklucza z udziału w Projekcie.
Wzory dokumentów rekrutacyjnych będą dostępne na stronach internetowych szkół objętych wsparciem, u Koordynatorów Szkolnych, a także na stronie internetowej Wnioskodawcy poświęconej funduszom europejskim.
3. W przypadku niezakwalifikowania ucznia/uczennicy do udziału w Projekcie ze względu na ograniczoną liczbę miejsc utworzona zostanie lista rezerwowa. Uczniowie/uczennice z listy rezerwowej przyjmowani będą do udziału w projekcie w momencie zwolnienia się miejsca.
4. Listy uczniów/uczennice zakwalifikowanych do udziału w Projekcie oraz listy rezerwowe (załącznik nr 6 i 7 do Regulaminu) zostaną sporządzone przez Koordynatorów Szkolnych odrębnie dla każdej placówki szkolnej.
5. Listy uczniów zakwalifikowanych do udziału w Projekcie oraz listy rezerwowe zostaną zweryfikowane i zatwierdzone przez Zespół Projektowy.
§ 4
Zasady uczestnictwa w Projekcie – prawa i obowiązki uczestników/uczestniczek Projektu
1. Każdy uczestnik/uczestniczka Projektu ma prawo do:
1) Udziału w pełnym wymiarze godzin dla danego rodzaju zajęć, do którego przystąpił/a;
2) Otrzymania dostępu do pomocy dydaktycznych do zajęć, w których uczestniczy w ramach Projektu.
2. Każdy uczestnik/uczestniczka Projektu zobowiązuje się do:
1) Złożenia kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych (dokumenty obligatoryjne: formularz zgłoszeniowy do Projektu, deklaracja udziału w Projekcie, oświadczenie uczestnika/uczestniczki Projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, deklaracja uczestnictwa w Projekcie);
2) Zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu;
3) Systematycznego uczęszczania na zajęcia organizowane w ramach Projektu zgodnie z ustalonym harmonogramem zajęć, potwierdzonego listą obecności
w dzienniku zajęć;
4) Wypełniania ankiet dla celów ewaluacji i monitorowania Projektu;
5) Bieżącego informowania Koordynatorów Szkolnych o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić jego/jej udział w Projekcie oraz usprawiedliwienia ewentualnej nieobecności na zajęciach;
6) Samodzielnego nadrobienia opuszczonych zajęć w przypadku nieobecności;
7) Stosowania się do poleceń wydawanych przez poszczególne osoby związane z realizacją Projektu;
8) Przestrzegania ogólnie przyjętych norm i zasad w tym dbałości o sprzęt i urządzenia wykorzystywane w trakcie realizacji Projektu;
9) Informowania o zmianach dotyczących danych osobowych.
§ 5
Zasady rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie
Projektodawca zastrzega sobie możliwość wykluczenia uczestnika/uczestniczki z Projektu w przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu, zasad współżycia społecznego lub rezygnacji z nauki w szkole objętej Projektem.
Rezygnacja z udziału w Projekcie jest możliwa w przypadkach uzasadnionych i wynikających z przyczyn natury zdrowotnej lub działania siły wyższej i z zasady nie może być znana przez uczestnika/uczestniczkę w momencie rozpoczęcia udziału
w Projekcie.
W przypadku złożenia rezygnacji z udziału w Projekcie konieczne jest jej poparcie stosownymi dokumentami oraz złożeniem deklaracji rezygnacji z udziału w Projekcie (załącznik nr 8 do Regulaminu).
§ 6
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie reguły i zasady wynikające z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego - w szczególności kodeksu cywilnego oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
2.Wnioskodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego „Regulaminu”.
3.Regulmin obowiązuje od dnia jego zatwierdzenia w okresie realizacji projektu.
Czytaj więcej o: REKRUTACJA DO PROJEKTU
O PROJEKCIE
Projekt „Indywidualizacja nauczania początkowego w Częstochowie” ma na celu podniesienie efektywności kształcenia początkowego poprzez zwiększenie dostępu do zindywidualizowanych zajęć w klasach I – III oraz doposażenie bazy dydaktycznej w 47 szkołach podstawowych w Częstochowie (41 szkołach ogólnodostępnych, 4 szkołach specjalnych i 2 specjalnych ośrodkach szkolno – wychowawczych).
Termin realizacji projektu:
Termin rozpoczęcia: 2 kwietnia 2012 r.
Termin zakończenia: 30 sierpnia 2013 r.
Koszt realizacji projektu:
Całkowity koszt projektu: blisko 3 000 000,00 PLN
Beneficjent:
Gmina Miasto Częstochowa
Cele szczegółowe projektu:
1. Poprawa umiejętności czytania, pisania oraz umiejętności matematycznych;
2. Zmniejszenie zaburzeń rozwoju mowy oraz zaburzeń w komunikacji społecznej;
3. Wzrost dostępności do zajęć korekcyjnych;
4. Poprawa rozwoju psychospołecznego uczniów niepełnosprawnych;
5. Zwiększenie możliwości rozwoju zainteresowań uczniów szczególnie uzdolnionych.
Projekt przewiduje następujące formy wsparcia:
1. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
2. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
3. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
4. Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej;
5. Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy;
6. Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne dla dzieci niepełnosprawnych;
7. Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne;
8. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów uzdolnionych matematyczno-przyrodniczo;
9. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych plastycznie;
10. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych muzycznie;
11. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych teatralnie;
12. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych z języka angielskiego;
13. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych sportowo;
14. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych czytelniczo;
15. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych tanecznie.
KWARTALNE HARMONOGRAMY FORM WSPARCIA
KONTAKT
Biuro Projektu – Zespół Projektowy
Renata Michalik – Patrzykont
Referat Obsługi Projektów Europejskich
w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy
42-217 Częstochowa
ul. Śląska 11/13
pokój 34
tel.: 34 3707476
e-mail: rmichalik@czestochowa.um.gov.pl
Agata Boral
Referat Obsługi Projektów Europejskich
w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy
42 - 217 Częstochowa
ul. Śląska 11/13
pokój 34
tel.: 34 3707264
e-mail: auboral@czestochowa.um.gov.pl
Koordynator Szkolny
Dorota Pliszka
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Bolesława Chrobrego
42 – 202 Częstochowa
ul. Warszawska 31
tel.: 34 3740728
e-mail: sp12@edukacja.czestochowa.pl
Czytaj więcej o: KONTAKT