Kalendarium
Poniedziałek, 2021-04-19
Imieniny: Alfa, LeoniiStatystyki
- Odwiedziny: 739909
- Do końca roku: 256 dni
- Do wakacji: 67 dni
Erasmus + „ Maths in Art ”
Artykuły
O projekcie
Projekt Erasmus + „Matematyka w sztuce”
Projekt Erasmus + „Matematyka w sztuce” realizuje siedem szkół
z: Polski, Niemiec, Włoch, Grecji, Cypru, Litwy i Turcji. Projekt będzie realizowany
przez 2 lata w następujących obszarach tematycznych:
- Poznajemy siebie (przygotowanie prezentacji multimedialnej o szkole, mieście, regionie, kraju; nakręcenie filmu „To jest moja szkoła”).
- Podróże po Europie (wykonanie przewodnika po każdym z siedmiu krajów członkowskich, z określeniem dokładnych kosztów podróży w walucie obowiązującej
w danym państwie). - Poznajemy artystów z krajów partnerskich (założenie bloga i klubu Erasmus, stworzenie słowniczka matematycznego w różnych językach).
- Matematyka w malarstwie (wykonanie reprodukcji obrazów; malowanie obrazów na podstawie obliczeń matematycznych; konkurs i wystawa prac plastycznych).
- Matematyka w architekturze (warsztaty origami; wykonanie makiet budynków w skali oraz kalendarza z pracami dzieci).
- Matematyka w rzeźbie (wykonanie rzeźb z gliny i „żywych ludzi”; konkurs
i wystawa prac). - Matematyka w muzyce (uczenie się piosenek; warsztaty taneczne oraz instrumentalne; konkursy: piosenki, taneczny, gry na instrumentach).
Do każdego obszaru powstanie zbiór zadań matematycznych. Dzieci będą korespondować ze sobą, wymieniać się doświadczeniami oraz zgromadzonymi materiałami. Projekt zakończy wydanie zbioru zadań matematycznych w różnych językach oraz kalendarza z pracami dzieci. Działania zwieńczy przeprowadzenie międzynarodowego konkursu
„Co wiesz o krajach partnerskich Erasmusa?”
Pierwsza wizyta robocza odbywa się w Polsce. Jej celem jest zapoznanie się członków projektu i dopracowanie szczegółowego planu pracy w poszczególnych obszarach. Kolejne wizyty w sześciu krajach członkowskich przewidują szkolenia i warsztaty dla nauczycieli:
- Niemcy: Różne narodowości – te same cele. Jak uczyć matematyki
w wielokulturowej klasie? - Turcja: Nowa technologia w nauczaniu matematyki.
- Włochy: Jak znaleźć matematykę w muzyce? – warsztaty.
- Litwa: Sztuka w matematyce (młodzież).
- Cypr: Sztuka w matematyce (dzieci młodsze).
- Grecja: Matematyka w architekturze na przykładzie antycznych, greckich budowli.
Erasmus + „ Maths in Art ” – „ Matematyka w sztuce” Harmonogram działań 2016/2017
Erasmus + „ Maths in Art ” – „ Matematyka w sztuce”
Harmonogram działań 2016/2017
Lp. |
działanie |
Termin realizacji |
Osoby odpowiedzialne |
1. |
Założenie i prowadzenie bloga projektu |
IX 2016 VI 2018 |
A.Lipińska |
2. |
Zakładka informacyjna |
IX 2016 |
R. Szpruch |
3. |
Każda klasa wyszukuje i gromadzi informacje na temat jednego |
IX 2016 |
Wszyscy wychowawcy
|
4. |
Poznanie krajów partnerskich: Położenie na mapie, stolice, flaga, waluta, język, ciekawe miejsca, znani ludzie itp. |
IX-X 2016 |
D. Pliszka I. Walaszczyk Wychowawcy edukacji wczesnoszkolnej |
5. |
Prezentacja Powerpoint |
IX/X 2016 |
R. Szpruch |
|
Wizyta w Polsce |
||
6. |
Korespondencja uczniów |
Od X 2016 do VI 2017 |
A.Lipińska E. Grabowska |
7. |
Film – This is my school – To jest moja szkoła |
IX-X 2016 |
D. Pliszka |
8. |
Międzynarodowy konkurs „ What do I know about other countries?” |
X-XI 2016 |
A.Lipińska I. Walaszczyk Wychowawcy edukacji wczesnoszkolnej |
9. |
Na podstawie materiałów wypracowanych przez uczniów na temat krajów partnerskich stworzyć zbiór zadań |
X-XI 2016 |
K. Klamat L.Stepień |
10. |
Mini projekty – podróże po Europie – uczniowie w grupach opracowują plan podróży do jednego z krajów partnerskich. Wyszukują informacje jak dotrzeć do szkoły partnerskiej, obliczają potrzebny budżet ( transport, zakwaterowanie, wyżywienie) i zwyczaje itp. |
XI-XII2016 |
przyrodnicy matematycy poloniści
|
11. |
Przygotowanie broszury turystycznej o krajach partnerskich |
XII 2016 |
poloniści R. Szpruch
|
12. |
Przygotowanie kartek świątecznych i noworocznych |
XII 2016 |
A.Lampa M. Sochel |
13. |
Zbiór zadań z matematyki związany z podróżowaniem
|
I 2017 |
Matematycy L.Stępień |
14. |
Poznanie słownictwa matematycznego językach krajów partnerskich ( liczby, działania, jednostki miary itp.) |
I-II 2017 |
wychowawcy matematycy angliści |
15. |
Opracowanie słowniczka terminów matematycznych |
II 2017 |
A.Lipińska R. Szpruch matematycy
|
|
Wizyta w Turcji- Konya |
||
16. |
Poznanie artystów z krajów partnerskich. Przygotowanie plakatów informacyjnych |
III 2017 |
A.Lampa R. Szpruch |
17. |
European Artists Galery -wystawa reprodukcji wykonanych przez dzieci znanych dzieł malarskich w różnych technikach |
IV 2017 |
A.Lampa |
18. |
Zbiór zadań matematycznych związanych za znanymi artystami |
IV 2017 |
matematycy L.Stepień |
19. |
Analiza znanych dzieł malarskich w poszukiwaniu wzorów matematycznych ( kształty, linie, figury geometryczne …) |
V 2017 |
matematycy A.Lampa
|
20. |
Wykonanie prac plastycznych inspirowanych analizowanymi dziełami. Wystawa powstałych prac |
VI-VI 2017 |
A.Lampa |
21. |
Poznanie słownictwa matematycznego ( kształty, figury geometryczne) w językach partnerów |
V -VI |
E.Grabowksa A.Lipińska |
|
Wizyta w Niemczech - Uberlingen |
||
22. |
Zbiór zadań matematycznych związanych ze poznanymi obrazami |
VI 2017 |
matematycy L.Stępień
|
Czytaj więcej o: Erasmus + „ Maths in Art ” – „ Matematyka w sztuce” Harmonogram działań 2016/2017