Kalendarium
Wtorek, 2021-01-26
Imieniny: Lutosława, NormyStatystyki
- Odwiedziny: 675053
- Do końca roku: 339 dni
- Do wakacji: 150 dni
Zadania szkoły COVID_19
Artykuły
Zarządzenie
(-) pieczęć
Szkoły Podstawowej nr 12
im. Bolesława Chrobrego
w Częstochowie
Zarządzenie nr 8/2020
dyrektora Szkoły Podstawowej nr 12 im. Bolesława Chrobrego
w Częstochowie
z dnia 24 marca 2020 r.
w sprawie: organizacji sposobu i trybu realizacji zadań Szkoły Podstawowej nr 12
im. Bolesława Chrobrego w Częstochowie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia
na odległość w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty
Na podstawie:
- Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań
w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty
w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID -19 (Dz. U. 2020 poz. 493), - art. 1, pkt 1, p.pkt 1 i pkt 2 i art.28 Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych ,
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. poz.410),
- art. 30b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 poz.1148
z późn.zm.), - Statutu Szkoły Podstawowej nr 12 im. Bolesława Chrobrego w Częstochowie,
zarządzam, co następuje:
§ 1.
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Szkoły Podstawowej nr 12 im. Bolesława Chrobrego w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 wprowadza się jako obowiązujący dokument, który określa organizację sposobu i trybu realizacji zadań szkoły
z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, będący załącznikiem do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 25 marca 2020 r.
(-) Olga Łucka
dyrektor
Szkoły Podstawowej nr 12
im. Bolesława Chrobrego
w Częstochowie
Czytaj więcej o: Zarządzenie
załączniki
załącznik nr 1
Organizacja sposobu i trybu realizacji zadań
Szkoły Podstawowej nr 12 im. Bolesława Chrobrego w Częstochowie
z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość
w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania
Szkoły Podstawowej nr 12 im. Bolesława Chrobrego w Częstochowie
Na podstawie:
- Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID -19 (Dz. U. 2020 poz. 493),
- art. 30b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 poz.1148-z późn.zm.)
- Statutu Szkoły Podstawowej nr 12 im. Bolesława Chrobrego w Częstochowie
ustala się, co następuje:
- Realizacja zadańwokresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty
od 25.03.2020 r. do 10.04.2020 r. – zwanego innym sposobem kształcenia w Szkole Podstawowej nr 12 im. Bolesława Chrobrego w Częstochowie odbywa się za pośrednictwem:
a) dziennika elektronicznego,
b) poczty e-mail,
c) programów i platform umożliwiających podejmowanie działań edukacyjnych,
d) innych środków komunikacji elektronicznej lub telefonicznej,
e) stron internetowych jednostek podległych ministrowi właściwemu do spraw oświaty
i wychowania lub przez niego nadzorowanych, w tym na stronach internetowych Centralnej komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych,
f) materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii.
- Zajęcia z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość realizowane są
w szczególności:
a) poprzez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia,
b) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem,
c) przez informowanie rodziców /uczniów klas I-III ; IV-VIII o dostępnych materiałach
i możliwych formach ich realizacji przez ucznia w domu.
- Nadzór nad realizacją tygodniowego zakresu treści nauczania odbywa się poprzez monitorowanie i kontrolę dziennika elektronicznego poszczególnych oddziałów oraz dzienników innych zajęć.
- Nauczyciele pracują zgodnie z tygodniowym planem zajęć, przygotowując i przesyłając materiały dla uczniów, wpisują na bieżąco zaplanowany i zrealizowany temat lekcji w dzienniku elektronicznym.
- Nauczyciel w tygodniowym zakresie treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych oddziałach uwzględnia w szczególności:
a) równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
b) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,
c) możliwości psychofizyczne uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
d) łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
e) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.
- Nauczyciele wspomagający i logopedzi pozostają w stały kontakcie z podopiecznymi uczniami i ich rodzicami, monitorują pracę swoich uczniów.
- Pedagodzy szkolni we współpracy z wychowawcami monitorują pracę uczniów i udzielają wychowawcom wsparcia. W ustalonych godzinach pełnią dyżury. Udzielają pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom w formie porad, konsultacji i wskazówek wychowawczych oraz uczniom w formie porad i konsultacji.
- Wychowawcy świetlicy pełnią dyżury, odpowiadają na pytania dzieci i pomagają w nauce oraz odrobieniu pracy domowej.
- Nauczyciele bibliotekarze uzupełniają kartoteki MolNet i zamieszczają informacje bieżące na stronach internetowych szkoły.
- Monitorowanie postępów uczniów oraz weryfikacja ich wiedzy i umiejętności odbywa się poprzez:
a) systematyczne sprawdzanie materiałów przekazywanych przez ucznia nauczycielowi
formie drogi elektronicznej lub telefonicznej;
b) na bieżąco podczas pracy on-line z zastosowaniem komunikatorów;
c) analizę wyników zadań sprawdzających wiedzę i umiejętności uczniów (formy: on-line, inne komunikatory),
d) informowanie uczniów i ich rodziców o postępach i ocenach poprzez dziennik elektroniczny.
- Ocenianie uczniów w czasie ograniczenia funkcjonowania:
1) Nauczyciele pracują z uczniami zdalnie, korzystając z różnych zasobów. Za pomocą dziennika elektronicznego, poczty elektronicznej, platform edukacyjnych i materiałów własnych przekazują uczniom notatki, materiały, zagadnienia, prace domowe, informacje zwrotne.
2) Uczniowie wysyłają wykonane prace na adres służbowego e-maila, rozwiązują testy, quizy, na platformach edukacyjnych, tworzą porfolia w czasie trwania pracy zadanej
do przekazania nauczycielom po powrocie do szkoły oraz wypełniają ćwiczenia, prace
w zeszytach, wykonują rysunki, albumy, itp. do przedstawienia nauczycielom po powrocie do szkoły.
3) W czasie ograniczonego funkcjonowania nadal obowiązują elementy oceniania kształtującego.
4) Oceny wpisywane do dziennika elektronicznego są podstawą do klasyfikowania
i promowania.
5) Podczas oceniania pracy zdalnej uczniów nauczyciele uwzględniają ich możliwości psychofizyczne do rozwiązywania określonych zadań w wersji elektronicznej.
6) Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie mogą mieć wpływu czynniki związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i do internetu.
7) Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na ograniczony dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu, nauczyciel ma umożliwić mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób –tj. za pomocą sms
lub w wersji papierowej.
8) Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na swoje ograniczone możliwości psychofizyczne, nauczyciel ma umożliwić mu wykonanie tych zadań za pomocą sms lub w wersji papierowej.
9) Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie może mieć wpływu poziom jego kompetencji cyfrowych. Nauczyciel ma obowiązek wziąć pod uwagę zróżnicowany poziom umiejętności obsługi narzędzi informatycznych i dostosować poziom trudności wybranego zadania oraz czas jego wykonania do możliwości psychofizycznych ucznia.
10) Prace i aktywność uczniów są oceniane przy zastosowaniu dotychczas obowiązującej skali ocen.
11) Forma aktywności ucznia, które podlegają ocenie:
- testy i quizy w tym na platformach,
- ćwiczenia i karty pracy,
- wypowiedzi ustne podczas lekcji on-line,
- notatki, prace pisemne,
- prace plastyczne i techniczne (z uwzględnieniem sprawności manualnych
i artystycznych), - prezentacje multimedialne i nagrane filmy,
- prace w zeszytach przedmiotowych
- wypełnione ćwiczenia.
12) Warunki i sposób przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych i sprawdzających zawarte są w załączniku nr 3.
13) Warunki i sposób przeprowadzania egzaminów poprawkowych przedstawione są
w załączniku nr 3.
14) Ocenianiu podlega zachowanie ucznia. Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę oddziału, nauczycieli oraz uczniów danego oddziału stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków określonych w statucie szkoły zarówno podczas nauki w szkole jak i nauki zdalnej.
- Informowanie uczniów i rodziców:
- o postępach w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach odbywa się w szczególności
za pośrednictwem dziennika elektronicznego oraz innych środków komunikacji elektronicznej
i telefonicznej o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa w sieci.
12.Realizacja zadań szkoły dokumentowana jest za pośrednictwem dziennika elektronicznego oraz materiałów archiwizowanych przez nauczycieli.
13.Wskazuje się następujące źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć, w tym materiały
w postaci elektronicznej, z których uczniowie lub rodzice mogą korzystać:
a) Centralna komisja Egzaminacyjna i Okręgowa Komisja Egzaminacyjna,
b) Publiczna telewizja i radiofonia,
c) materiały wskazane/udostępnione przez nauczycieli,
d) platformy edukacyjne wybrane przez nauczycieli (np. Eduelo) i komunikator Discord
- Nauczyciele ustalają i podają do wiadomości zainteresowanym godziny konsultacji
z rodzicem/uczniem. - Ustalono – w związku z innym sposobem kształcenia - z nauczycielami brak potrzeby modyfikacji szkolnego zestawu programów nauczania.
- Nauczyciele zobowiązani są do informowania rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez ucznia w domu – w przypadku dzieci objętych edukacją wczesnoszkolną, realizujących zajęcia rewalidacyjne i logopedyczne.
- Nadzór pedagogiczny nad kształceniem z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia sprawują właściwe organy nadzoru pedagogicznego. Nadzorowi podlega w szczególności sposób organizacji kształcenia i stopień obciążenia uczniów realizacją zleconych zadań.
- Organ prowadzący wspomaga jednostki systemu oświaty w organizacji kształcenia
z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia. - Zajęcia realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia nauczyciel realizuje w ramach obowiązującego go przed dniem wejścia
w życie rozporządzenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami albo na ich rzecz,
a w przypadku godzin zajęć realizowanych powyżej tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych – w ramach godzin ponadwymiarowych, o których mowa w art. 35 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 2215).- Dyrektor ustalił następujące zasady zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia. możliwych formach ich realizacji przez ucznia w domu:
potwierdzenie udokumentowanych zajęć przeprowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w ramach obowiązującego nauczyciela dotychczas tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć – tabela: liczba zrealizowanych obowiązkowych zajęć / daty realizacji zajęć / wykorzystanie technik i metod kształcenia na odległość (zał.nr 2).
- Ustalenia dodatkowe:
1) Nauczyciele:
a) nauczyciele publikują lekcje zgodnie z planem zajęć w danym dniu;
b) nauczyciele przedmiotowcy będą wysyłali za pośrednictwem dziennika elektronicznego tematykę kolejnych zajęć wraz z aktywnościami, które w jej zakresie będą podejmowane przez dzieci w domu dzień wcześniej.
c) materiały, o których mowa w p.pkt. b będą opisywane wg wzoru:
klasy 4-8; kolejny numer / wiadomości /przedmiot/data/temat; np. 1/język polski/25.03./podmiot i orzeczenie
klasy 1-3; kolejny numer wiadomości/ed. wcz. /data/temat dnia; np. 1/ed. wcz. /25.03./np. Dobry kolega
d) nauczyciele – zgodnie z w/w punktem 9 – dostępni są na indywidualnych konsultacjach w celu omówienia wątpliwości związanych innym sposobem kształcenia;
2) Uczniowie
a) uczniowie w danym dniu (bez rygoru czasowego) powinni otworzyć zajęcia i zrealizować materiał edukacyjny;
b) uczniowie będą odsyłali wskazane przez nauczycieli prace w ustalonej przez nich formie (np. jako zdjęcia prac) na służbowe adresy e-mailowe nauczycieli znajdujące się na stronie szkoły lub przez dziennik elektroniczny;
c) uczniowie będą opisywali prace wg wzoru:
klasy 4-8; imię i nazwisko ucznia / kolejny numer wiadomości/przedmiot/data/temat; np. Jan Kowalski/1/język polski/25.03./podmiot i orzeczenie; uczniowie gromadzą swoje prace do wglądu po powrocie do szkoły,
klasy 1-3; imię i nazwisko ucznia/kolejny numer wiadomości/przedmiot/data/temat;
np. Jan Kowalski/1/ed. wcz. /25.03./ Dobry kolega
d) w przypadku umówionych zadań sprawdzających wiedzę i umiejętności uczniów obowiązuje godzina ustalona przez nauczyciela przedmiotu;
c) uczniowie mogą – za zgodą Rodziców – używać urządzeń mobilnych w celu częściowego rozwiązania problemu z dostępnością sprzętu informatycznego w domach rodzinnych (zwłaszcza: w rodzinach wielodzietnych i w przypadkach rodziców pracujących w sposób zdalny);
d) uczniowie otrzymają kody do logowania się do platform edukacyjnych od wychowawców (szczegóły przekazuje nauczyciel);
e) w przypadku wątpliwości - które dotyczą określonych zajęć - prosi się o kontaktowanie
z: nauczycielem przedmiotu następnie z wychowawcą.
załącznik 2
Informacja o sposobie i trybie realizacji zadań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania
Szkoły Podstawowej nr 12 im. Bolesława Chrobrego
Nauczyciele z tygodniowym wyprzedzeniem planują pracę z uczniami.
Wypełniają druk oddzielnie dla każdej klasy w folderze -zadania szkoły- na dysku Google.
od 30 marca do 8 kwietnia 2020 r. – termin do 30 marca 2020 r.
klasa |
||||||
okres |
||||||
informacja o sposobie i trybie realizacji zadań szkoły |
||||||
imię i nazwisko nauczyciela |
temat zajęć/ data realizacji |
ilość godz. na realizację tematu |
wykorzystywana forma pracy (np. poczta el., portal społ. , platforma edukacyjna itp.) |
przewidywane formy oceniania(zgodnie ze zmodyfikowanymi zasadami/nie zawsze musi być ocena) |
wykorzystywane źródła i materiały (np. podręczniki, e- podręczniki, ćwiczenia, filmik na youtube, gra, testy itp.) |
forma przekazania informacji zwrotnej przez ucznia nauczycielowi (nie każda lekcja musi zakończyć się informacją zwrotną, można zaproponować gromadzenie prac przez uczniów, można ocenić później) |
załącznik nr 3
Na podstawie rozdziału 3a ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U z 2019 r. poz. 1481, z późn. zm.), Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID -19 (Dz. U. 2020 poz. 493)oraz Statutu Szkoły Podstawowej nr 12 im. Bolesława Chrobrego zasady klasyfikowania i promowania uczniów
w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania, przedstawiają się następująco:
I.Informacje ogólne:
- Nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne są zobowiązani do poinformowania ucznia i jego rodziców o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych, a wychowawcy oddziałów o przewidywanych rocznych ocenach klasyfikacyjnych zachowania, w terminie i formie określonych w Statucie szkoły §86 i §101.
- Uczeń ma prawo do podwyższenia przewidywanej rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych i zachowania, zgodnie z warunkami i trybem określonymi w Statucie szkoły §86 i §87.
- Nauczyciel ustala roczne oceny klasyfikacyjne w terminie określonym w statucie szkoły .
- Uczeń, któremu nauczyciel nie ustalił rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności, ma prawo zdawać egzamin klasyfikacyjny, jeżeli były to usprawiedliwione nieobecności. W przypadku nieobecności nieusprawiedliwionych, rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na zdawanie przez ucznia tego egzaminu §88 Statutu szkoły.
- Uczeń i jego rodzice mają prawo wnosić do dyrektora szkoły zastrzeżenia, jeżeli uznają, że roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania zostały ustalone niezgodnie z przepisami dotyczącymi trybu ustalania tych ocen Statut szkoły §86 i §87 .
- Uczeń, który w wyniku przeprowadzonej klasyfikacji uzyskał niedostateczne roczne oceny klasyfikacyjne z nie więcej niż dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, ma prawo zdawać egzamin poprawkowy §104 Statutu szkoły.
II. WARUNKI I SPOSÓB PRZEPROWADZANIA EGZAMINÓWKLASYFIKACYJNYCH I SPRAWDZAJĄCYCH
- Uczeń może być nieklasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia
na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania w okresie od 1 września 2019 r. do 12 marca 2020 r. i braku uczestnictwa
w nauczaniu zdalnym od dnia 25 marca 2020 r. - W przypadku nieklasyfikowania ucznia z obowiązkowych zajęć edukacyjnych w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „nieklasyfikowany” albo „nieklasyfikowana”.
- Uczeń, któremu nauczyciel nie ustalił rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności, ma prawo zdawać egzamin klasyfikacyjny, jeżeli były to usprawiedliwione nieobecności. W przypadku nieobecności nieusprawiedliwionych, na wniosek rodziców ucznia nieklasyfikowanego Rada Pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny w celu ustalenia oceny rocznej.
- Egzamin klasyfikacyjny z plastyki, muzyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego
ma przede wszystkim formę zadań praktycznych. - Termin (nie później niż przed radą klasyfikacyjną roczną) oraz zakres materiału programowego egzaminu klasyfikacyjnego jest uzgodniony z uczniem i jego rodzicami. Zakres materiału musi być zgodny z podstawą programową a także programem realizowanym przez ucznia.
- Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza komisja w składzie: dyrektor – jako przewodniczący
i nauczyciel danego przedmiotu. - W szczególnych sytuacjach, jaką jest przeprowadzenie egzaminu klasyfikacyjnego, uczeń może wejść do budynku szkolnego, gdzie przeprowadzony będzie egzamin w warunkach wzmożonej ostrożności: w zdezynfekowanej odpowiednio dużej sali, tak aby zdający i członkowie komisji znajdowali się w odległości minimum 2 m od siebie. Stolik i krzesła ucznia i komisji egzaminacyjnej muszą być zdezynfekowane i na każdym stoliku powinien się znajdować pojemnik z płynem dezynfekującym.
- Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej.
- W przypadku nasilającej się epidemii COVID 19 dopuszcza się możliwość przeprowadzenia egzaminu on - line przy zachowanym składzie komisji.
- Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do egzaminu klasyfikacyjnego
w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego nie później niż w ostatnim tygodniu przed rozpoczęciem kolejnego roku szkolnego, po ustaleniu terminu z dyrektorem szkoły. - Z przeprowadzonego egzaminu sporządza się protokół zawierający w szczególności: skład komisji; termin egzaminu klasyfikacyjnego; zadania (ćwiczenia) egzaminacyjne; wyniki egzaminu klasyfikacyjnego oraz uzyskane oceny.
- Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.
- W przypadku zastrzeżenia rodziców lub ucznia/słuchacza, co do zgodności z prawem i procedurą wystawiania oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych lub oceny klasyfikacyjnej zachowania rodzic lub uczeń na prawo w ciągu dwóch dni od klasyfikacji w formie elektronicznej – e-mailowej zgłosić swoje zastrzeżenia.
- Dyrektor sprawdza, czy ocena została wystawione zgodnie z prawem – trybem ustalania oceny,
a w przypadku stwierdzenia naruszeń formalnych, powołuje komisję do przeprowadzenia sprawdzianu on-line w celu ustalenia właściwej oceny z zajęć edukacyjnych. - W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń, co do oceny z zachowania, powołana komisja ustala właściwą ocenę klasyfikacyjną z zachowania.
III.WARUNKI I SPOSÓB PRZEPROWADZANIA EGZAMINÓW POPRAWKOWYCH
- Począwszy od klasy czwartej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał ocenę niedostateczną z jednych albo dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy.
- Egzamin poprawkowy z plastyki, muzyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego ma przede wszystkim formę zadań praktycznych.
- Egzamin poprawkowy przeprowadza się w ostatnim tygodniu ferii letnich. Termin egzaminu poprawkowego wyznacza dyrektor szkoły do dnia zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
- Egzamin poprawkowy przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły. W skład komisji wchodzą: dyrektor jako przewodniczący komisji, nauczyciel danego przedmiotu – jako egzaminujący.
- W szczególnych sytuacjach, jaką jest przeprowadzenie egzaminu klasyfikacyjnego, uczeń może wejść do budynku szkolnego, gdzie przeprowadzony będzie egzamin w warunkach wzmożonej ostrożności: w zdezynfekowanej odpowiednio dużej sali, tak aby zdający i członkowie komisji znajdowali się w odległości min. 2 m od siebie. Stolik i krzesła ucznia i komisji egzaminacyjnej muszą być zdezynfekowane i na każdym stoliku powinien się znajdować pojemnik z płynem dezynfekującym.
- W przypadku nasilającej się epidemii COVID 19 dopuszcza się możliwość przeprowadzenia egzaminu on-line przy zachowanym składzie komisji.
- Z przeprowadzonego egzaminu sporządza się protokół zawierający w szczególności: termin egzaminu poprawkowego; skład komisji, pytania egzaminacyjne; wynik egzaminu poprawkowego oraz uzyskaną ocenę;
- Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o jego odpowiedziach ustnych; protokół stanowi załącznik do arkusza ocen.
- Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do egzaminu poprawkowego
w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie, wyznaczonym przez dyrektora szkoły nie później niż do końca września. - Uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej i powtarza klasę.
- Rada Pedagogiczna, uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia, może jeden raz wciągu danego etapu edukacyjnego promować do klasy programowo wyższej ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, pod warunkiem,
że te obowiązkowe zajęcia edukacyjne są zgodne ze szkolnym planem nauczania i realizowane są w klasie programowo wyższej.
Czytaj więcej o: załączniki